www.pozornica.com

 


the band

eguipment

on the road

stage 

studio

 
Posebna ponuda  secod hand equipment

INFO

098280078  

 

kako organizirati band

prije nego nastane"the band"
jezgra koja nastaje u pojedincu koja je toliko jaka da privlači istomišljenike i nadograđuje se u band. To je stav, odrastanje, način života, izgled….

"the band" u nastanku
kada nastane band nitko od članova ne razmišlja organizacijski već se radi o sklopu entuzijazma i čiste energije koje mladi muzičari usredotoče na ideju koju ujedine pod zajedničkim nazivom "the band"

što ćemo svirati
repertoire ili što svirati pitanje je koje glazbeno profilira "the band" i donosi mnoge dileme, ali postoje osnovni putokazi:

putokaz 01:

1. AUTORSKI BAND Ukoliko  "the band" nastane na ideji sviranja svojeg materijal
Ako "the band" ima jednog ili više članova sa autorskim sklonostima
tj. pisanjem glazbe i tekstova a ostalima se sviđa to je dobar smjer

2. COVER BAND ukoliko  "the band" nastane na ideji sviranja "tuđeg" glazbenog materijala

a.      Kloniranje tj.identično skidanje nekog glazbenog matrijala i stila jednog izvođača ili “juke box” varianta od raznih  izvođača po neka pjesma

b.     izvođenje glazbenih materijala autora izvan banda kojem muzičke osobnosti svakog člana daju manje ili više uspješnu kombinaciju

I ZA JEDNU I DRUGU VARIJANTU VRIJEDI PRAVILO:

 VOKALNI SOLISTA je taj koji daje najači pečat bendu prema tome njegove mogučnosti a i afiniteti su bitni za profil banda (barem u 98 % slućajeva u glazbenom poslu). NO U SVAKOM SLUĆAJU TREBA BITI PRIMARNO  U KOJEM TONALITETU PJAVAČU BOLJE ZVUČI GLAS,  NEGO U KOJEM JE TONALITETU  SOLO GITARISTU LAKŠE SVIRATI.

što sve treba “the band” da bi počeo svirati

ako se osim ideje i priče pređe u akciju, osim želje na prvom koraku potrebni su
glazbena oprema za sve članove "the banda" i mjesto za probe kako bi došlo do realizacije ideja.
personalna glazbena oprema
 za predpostaviti je da svaki član posjeduje svoje personalno glazbalo u koje spadaju
-el. i ak. gitare kao i ostali žičani instrumenti
-klavijature svih vrsta
-bubnjevi / udaraljke                                                                                     
-sva ostala puhača, gudača i ina glazbala

probe:
-početne kod nekog doma ili u manjim prostorima “na suho” gdje se postavljaju i  dogovaraju konstrukcije pjesama (svaku probu bi trebalo snimati maker na obični kazetofon) jer snimka će dati svima jasniju sliku što se događalo na probi i biti će izbjegnute nepotrebne rasprave tipa  “ko je kaj sviral”,  jer će se na snimkama dobro čuti ko radi a ko se šverca. Ideja takvih proba ( a i banda?) je da svatko svakoga čuje kako bi se zajednički kreiralo i nadopunjavalo. NE ZABORAVITE NA PRATEĆE VOKALE!

Kada vam snimka kaže da ste spremni, da svi znaju pjesme koje se sviraju (bar 10 ) od početka do kraje bez razmišljanja a vokalisti znaju tekst na pamet

Vrijeme za probe sa ozvučenjem,

-ako imate vlastito ozvučenje i prostor super
ako nemate možete probe održati
-u unajmljenim opremljenim prostorima (u kojim su obično postavljeni ozvučenje i bubnjevi ali svoje personalno glazbalo treba svatko donjeti svoje.) BUBNJARI PALICE SU PERSONALNI INSTRUMENT!

tko je tko u “the band”-u

bez obzira na idealnu sliku u početku, ubrzo se iskristaliziraju pozicijie

 

FRONTMEN uglavnom vokalni solista koji komunicira sa publikom

VOĐA BANDA  koji brine za organizacijsku stranu banda organizira probe , prijevoz opreme, obavještava ostale o terminima i radi sve poslove managera i dadilje

GLAZBENI VODITELJ BANDA uglavnom autor glazbe teksta ili najkompetentniji po glazbenom znanju i ili iskustvu.

 

ovim smo došli do osnovne top liste pozicija u glazbenom poslu na čijem su vrhu

1. kantautori u bandu :po utjecaju na band, zaradi (od autorskih prava)  i eksponiranosti  (uglavnom prelaze na solo karijeru pod svojim imenom)

2. samo autori u bandu :  po utjecaju na band, zaradi (od autorskih prava)  ali ne uvijek po eksponiranosti 

3. vokalni solisti: po eksponiranosti (uglavnom prelaze na solo karijeru i uvijek su ovisni o drugim autorima)

4. instrumentalist koji su na dnu top liste i ovise financijski o živim nastupima i uglavnom se bave i ostalim poslovima vezanim uz glazbu (snimatelji, producenti, manageri, kao i poslovi vezani uz tehničke potrebe banda, glazbenom opremom, ozvučenjima, prijevoz.........)    Vrlo mali broj instrumentalista napravi karijeru samostalno,  a oni najuspješniji uglavnom rade na tuđem glazbenom materijalu.


NASTAVLJA SE